Therapeia-yhdistyksen tapahtumia

Aika: 9.11.2023-31.7.2024

Mentorointi-hankkeessa järjestämme opiskelijoille ja viimeisen kolmen vuoden aikana vastavalmistuneille psykoterapeuteille käytännön psykoterapeuttisessa työssä tarvittavien taitojen opastusta ja neuvontaa yhteisten keskustelujen ja alustusten kautta. Liity mukaan, jos kaipaat keskustelua ammatillisesti pohdituttavista teemoista ja käytänteistä – esimerkiksi oman jaksamisen tukeminen ja rajat, itselle sopivien asiakkaiden valitseminen ja Kelan terapioihin liittyvä byrokratia. Hanketta koordinoivat Laura Makkonen (yhteys Messengerin yv:llä) ja Heli Pellonpoika (sposti heli.pellonpoika(at)gmail.com).

Ryhmä kokoontuu etäyhteydellä kevään 2024 aikana tiistaisin klo 18.30-20 neljä kertaa. Ryhmäkerrat koostuvat aiheeseen liittyvästä alkuluennosta sekä psykoterapeuttien vetämästä ryhmäkeskustelusta. Ryhmään osallistuminen on maksutonta Therapeia-yhdistyksen jäsenille. Muilta veloitetaan 10e maksu/ kerta. Voit ilmoittautua sähköpostitse osoitteeseen toimisto@therapeiayhdistys.fi. Linkki zoom-etätapaamiseen lähetetään ennen tapahtumapäivää. HUOM! Ole yhteydessä hyvissä ajoin Lauraan tai Heliin, jos et ole saanut linkkiä saman päivän aamuna, jona tilaisuus pidetään.

Tulevat tapaamiset:

16.1.24 Psykoterapian hoitosopimus ja psykoterapia vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena.

6.2.24 Psykoterapeutin jaksaminen. HUOM! Päivämäärä muuttunut!

5.3.24 Tauot psykoterapiassa ja psykoterapian lopettaminen. HUOM! Päivämäärä muuttunut!

23.4.24 Psykoterapian erityiskysymyksiä (erityistilanteita, joita vastaanotolla voi kohdata).

Psykoterapeuteille toimintaa -työryhmämme järjestää jäsenillemme yhteisiä kokoontumisia, joissa tarjotaan verkostoitumisen ohella kulttuurielämyksiä kuten opastettuja näyttelykierroksia ja teatteri-iltoja. Toimintaa koordinoivat Päivi Jaakkola, Terhi Solantaus  Anne Kinturi ja Petra Klemettinen.

Martti Siirala -opintopiirissä perehdymme Martti Siiralan artikkelien ja kirjoitusten kautta Therapeia-säätiön perustamisen pontimena olleisiin ajatuksiin ja pohdintoihin. Hanketta koordinoivat Anna-Maija Karjalainen, Heli Mertanen, Sirpa Fry ja Hannu Säävälä.

Psykoanalyytikkoilloissa käymme keskustelua psykoanalyysin teoreettisista ja käytännöllisistä kysymyksistä alustusten pohjalta. Toimintaa koordinoi Sirpa Fry.

Oulun Therapeiassa järjestämme jäsentapaamisia, lukupiiritoimintaa ja alustuksia Pohjois-Suomen therapeialaisille. Toimintaa koordinoivat Mikko Laitinen ja Hannu Säävälä.

Tervetuloa mukaan toimintaamme.